Mystur

Dagens motion av lille M blev en mysig skymningstur. Vi träffade på ett par älgar och hade lite av en stirrtävling, innan Mumin bestämde sig för att lugnt skritta vidare. Jag avgudar verkligen hästen! Han är så cool och jag känner mig så himla trygg på honom, trots att han är en gigant. Vi har klickat helt enkelt :)

Jag red efter en grusväg och jobbade i trav en längre sträcka med att få honom ärligt fram till handen och låg i formen. När det funkade så jobbade jag några korta galoppsvängar med samma tänk och när jag fick till suget i handen så plockade jag upp honom något i formen och jobbade med övergångar och halter. Fokuserade på rakriktning och varvade även med att kunna ha honom på en rak linje och motställa/ställa utan att tappa linjen - nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0