Måndag

Jag känner snabbt att måndagar kommer att bli min absoluta favoritdag på veckan under hösten, det är nämligen min Hippo-dag!
Bortsett från det faktum att jag går veckans jobbigaste arbetspass, 7-15, så är måndagkvällarna det mysigaste som finns just nu.

Idag fick jag i lugn och ro bege mig dit och stod länge och borstade min lektionshäst för dagen innan det var dags för ridlektion. Fick premiärrida en mycket trevlig långbent fuxvallack vid namn Symphony som helt föll mig i smaken! På schemat stod en jättenyttig övning med bommar och sockerbitar i trav och galopp på olika avstånd, och för första gången i mitt liv blev jag anklagad för att galoppera för fort! I vanliga fall brukar folk tycka att jag galopperar som en mespropp :)

Efter det så hoppade jag själv i instruktörsrollen och drillade min duktiga ponnygrupp i tempoväxlingarnas och skänkelvikningarnas ädla konst. Jag är verkligen hur glad som helst att jag har blivit tilldelad dessa duktiga ponnytjejer, de är så himla ambitiösa och glada! Harmonin spred sig i kroppen och nu ligger jag halvt medvetslös i sängen med en nöjd känsla i kroppen efter en skönt utmattande dag. Nöjd tjej helt enkelt.

Livet är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0