Fina M!

Min förkylning försöker verkligen hjälpa mig med min morgontrötthet, precis som igår morse så vaknade jag idag av en massiv hostattack kl 9. Istället för att somna om som jag brukar så höll jag mig vaken och gick upp och kokade mig en kopp kaffe. Det tar sig!

Åkte sen iväg och såg när Elina red Pirre i ridhuset och följde även med Sandra för att se stallet där Monty numera bor. Sen begav jag mig ut till Ansmark för dagens motion av lille M.

Det blev andra ridpasset med den lånade dressyrsadeln. Mumin äger bara en hoppsadel, om än en väldigt skön sådan, vilket inte är ultimat för dressyrryttaren i mig ;) Sist var han inte alls nöjd med den lånade sadeln och gick mest och "höll sig" utan att komma genom ryggen fram till handen. Idag provade jag med en fårskinspadd under och det funkade finfint.

Jobbade först i skritten med att få honom att följa ledande innertygel och övergick sedan till upprepade volt tillbaka, som jag gradvis minskade i omkrets till vida bakdelsvändningar. Varvade sedan trav på en 8-volt med att i skritt flytta rumpan i skänkelvikning/sluta/förvänd sluta och då blev han jättefin! Lösgjord, avspänd och framme till handen med ett bra tryck i baken - jippie! Växlade då till rakriktning på en förminskad 4-kant med halter/övergångar och ryggningar in i galoppfattningar. När jag sen travade av honom var han superstadig i den lägre formen och sög verkligen tag i bettet, hur fin som helst!

Blev ett intensivt pass, men ändå inte för tufft eftersom jag jobbade mkt i skritt. Mumin kändes då nöjd och glad efteråt! Nu taggar vi för att rida för Erica Steegmans på lördag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0