Favoritdagen

Jag blev dock lite snopen när jag dök upp på Hippo och var heltaggad på att hoppa, och så stod dressyr på schemat. Aja, bara att göra med bästa av situationen och tagga om :) Fick debutsitta på en väldigt trevlig vallack som heter Benjamin, som jag ofta har haft med på lektionerna som jag hållit och som kan vara lite knepig. Pigg, stark och lätthetsad. Fick honom dock väldigt lugn och trevlig, så jag är nöjd :)

För att minska friktionen på mitt stackars ridsår så hade jag täckt knäet med sterilkompress, underställ, ridbyxor och en elastisk benlinda, så jag såg ju minst sagt ut som en mupp där jag stapplade omkring. Men det funkade bra, i stort sett smärtfri :)

Ponnytjejerna var duktiga idag också och jag hade även med senaste tillskottet på ponnysidan, B-ponnyn Jenz, för första gången. En väldigt trevlig liten fuxvallack på blott 5 år som kommer bli kalasfin som lektionsponny! De fick rida över bommar och små räcken och variera steglängden/antalen galoppsprång och lilla Jenz gick minsann på samma antal språng som alla D-ponnysar! Fantastiskt register i gångarterna! Blir kul att följa hans utveckling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0