Debut

Tänkte utvärdera helgens tävlingsritter i korthet, så de finns kvar i skrift då minnet sviker :)
 
Lördag (LA:3)
Kaosartad inledning då det inte var säkert att jag överhuvudtaget skulle få starta pga att jag fick kortslutning och red in på banan innan startsignal. I samband med det så hann programmet försvinna ur minnet och jag fick lägga all energi och fokus på att minnas rörelserna.
 
Travprogrammet kändes bra, nedsittningen och mellangångarterna som inte har fungerat särskilt bra på träning lossnade väl inne på tävlingsbanan. I skritten hade jag svårt att få honom fram till handen och i galoppen blev det kaos! Satte massor med fart i honom och blev alldeles för vilt pendlande med överlivet, resulterade i ett gäng byten och avbrott och allmänt lång galopp. Fick iallafall god kritik på galoppökningarna :)
 
Lyckades ändå ta det hela med ett leende och underhålla min hejaklack på ett bra sätt! Sen hade både jag och Mumin roligt och det är ju faktiskt huvudsaken :)
 
Söndag (MsvC:2)
Här blev det väldigt tydligt att det här med att tävla är någonting man verkligen måste träna på och jag fick klart för mig att bara för att rörelser fungerar när man tränar på dem hemma så betyder inte det att man kan visa upp dem på en tävlingsbana.
 
Mumin var inte lika positiv och det kändes som att luften gick ur honom när vi kom in på banan. Lyckades därmed bara visa en av två av många rörelser, bland annat enkla bytena, bakdelsvändningarna och ökade galoppen. Detta syntes såklart på procenten och domarens kommentar till mig efter den avslutande hälsningen sammanfattar ritten rätt bra: "Ibland är det inte så lätt!"
 
Nåväl, vet ju att lille M har potential så nu är det bara att träna vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0