Dressyrträning

Igår fick jag rida Sotan för Ida H, det var spännande. Fick mest jobba med kontroll och att få koll på sidorna, det var bitvis lite kämpigt men ibland gick det bra och då är hon så himla mysig! :)

Det är dock mkt häst att rida och när jag inte har alla ridmuskler på plats så känner jag att jag inte riktigt får ut det mesta hela tiden, men jag ska fortsätta träna och så lär vi väl hitta varandra mer och mer.

Hade Niclas med kameran på marken, så jag har plockat ut lite godbitar i klippen nedan :)





Som till synes är jag lite för mesig och faller fram med överlivet när hon ligger på, istället för att ta igenom halvhalterna med sätet så fastnar jag i tyglarna. Jag måste dessutom jobba vidare med att få henne runt högerskänkeln och rätta framdelen till bakdelens spår. Är lite för klen i min högra sida, är dock betydligt lättare i vänster varv när jag rider henne motställd med koll på högerbogen.

I galoppen blir jag lite för yvig med överlivet och när hon ligger på blir jag för stilla och förhållande i handen, måste helt enkelt våga slappna av, komma ner i sadeln, lätta på tyglarna och komma om med benen för att kunna bromsa med sätet. Bara att kämpa vidare, lätt som en plätt? ;)

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Faller fram med överlivet? Jag har nog med att hålla underlivet på plats. Visste inte att det övre livet också skulle kontrolleras :P

2012-03-06 @ 23:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0