Fredag

Long time no see, men nu var det dags igen!

Finväder i Umeå idag, känns grymt att våren äntligen verkar bestämt sig för att dyka upp. Efter tio arbetsdagar i sträck så har jag äntligen tre lediga dagar. Spenderar fredagen på universitetet med att göra bort lite inlämningar och inspelning av presentationer till min engelskakurs, sen tar jag helg!

Planen var egentligen att bege mig till Piteå i helgen, men ändrade mig då det blev så att Sotan behövde motion lördag och söndag :) Igår var jag ute på första "ordentliga" uteritt med henne, tidigare har det bara blivit kortare skritturer. Gick mkt bra, trots lite testningar i form av jappar och tittighet. Känns bra att jag äntligen fullt ut har kommit över Stureincidenten och kan behålla lugnet även när det uppstår "situationer". Allt löser sig ju så länge man bara har ett mål och en plan och vågar rätta framåt! :) Hon är verkligen jättetrevlig att rida när man får henne att tänka framåt och koncentrera sig, bra och jämn bjudning och fjäderlätt kontakt i tyglarna.

Förhoppningsvis får vi finbesök av Astrid från lördag till söndag också!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0