Ville

Har varit och ridit Ville på bana för första gången och det var mkt roligt! Från början var han inte helt nöjd med bettet, eftersom han gått på hack väldigt länge. Jobbade bara med att erbjuda ett jämt stöd och försöka få honom att ta det. Gick inte så bra från början, men växlade sen till remontsits och travade på efter fyrkanten. Mycket stret innan han accepterade stödet, då gick det bättre.

Finns dock en hel del att jobba med gällande bjudning. Jag red med sporrar eftersom jag tyckt att han varit lite okänslig för skänkeln tidigare och det fick önskad effekt. Han tog skänklarna mkt bättre, men blev väldigt ojämn i bjudningen. Eftersom han är rätt svag så går det för det mesta i övertempo i både trav och galopp, men i slutet av passet hittade han balansen och kunde vila på steget. Bjudningen blev även jämnare och han var lättare att reglera tempomässigt.

Allt som allt är jag nöjd med passet, kändes som att vi tog oss igenom det på ett bra sätt. Lite bristande sits såsom dålig bålstabilitet och "hoppöverliv", men det skyller jag på att jag inte ridit ordentligt på ett tag :)

Elina filmade en liten snutt i mitten av passet, för de som vill se. Här har jag precis börjat rida lätt och jobbar med att få till takt och tempo. Som till synes så går det väldigt mkt i övertempo och han går lite bakom lod, men det blev bättre i slutet :)






Tyvärr hann det bli lite väl mörkt, så både filmen och bilderna är i kassaste laget.

Kommentarer
Postat av: jenny.

"videoklippet är privat"

2011-09-16 @ 00:07:36
URL: http://jennymh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0