Slappardag och potentiell flygtur

Idag har jag varit ledig och slappat gärnet! Blev lite abrupt väckt av två halvhysteriska hundar och en förfrågan ifall jag kunde mata och morgonpromenera dem. Efter hundskötseln däckade jag i soffan och slappade/sov alldeles för länge, men skönt var det :)

Framåt kvällen lånade jag DAF och körde iväg till Håkmark för att provrida söta Ville för andra gången. Hans ägare hade lånat en kallblodsvallack i stallet så vi följdes ut på en mysig tur i skogen. Första gången jag red ut honom själv så var han helt fantastiskt lugn och snäll, så jag blev lite smått förvånad när ägaren föreslog att jag skulle ta på honom en martingal eftersom han kan ligga på lite mer när man rider tillsammans med någon.

Jag tänkte inte så mkt mer på det, men fick känna på Villes tävlingsinstinkt när det blev dags att galoppera. "Ville kan bli lite taggad när man ska galoppera, eftersom Pålis (kallblodet) rejstravar/galopperar ibland, han har förresten vilat i två dagar" fick jag som förklaring innan vi drog iväg i galopp efter en lång rak sandväg, och vilken tur det blev! Efter några meter flög Ville i luften och började bocka, jag hamnade på halsen och då kom en rad bakutsparkar. Bestämde mig dock för att jag inte hade orken att ramla av, så jag kravlade mig upp och så fortsatte vi galoppera i en jäkla fart! Kul var det :)

Kom lite småbus även sen när vi galopperade, men då man är beredd så är det betydligt lättare att avstyra. Känns bra att jag kommit över min rädsla sen omkullridningen med Sture och kan ta såna här incidenter med en klackspark :) Jag är sugen på att prova rida honom en gång till innan jag bestämmer mig hur jag vill göra. Isf drar vi in honom till Hippo så jag får se hur han beter sig på ridbana.


Buskillen Ville :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0