Regn

Jag hade världens härligaste morgon i morse. Tog mig upp i tid och lyckades till och med hinna med en gröttallrik till frukost (ja, ni läste rätt :) ). Styrde min ädla lila springare mot staden 06.15. "Oj, vilken härlig dag det kan bli idag" susade genom huvudet, "jag struntar nog i regnkläderna ändå." Lite molning men bakom det grå så skymtade en klarblå himmel. Så fel man kan ha! Skippandet av regnkläderna fick jag bittert ångra när arbetsdagen var avklarad och det var dags att trampa hemåt.

När jag sen var tvungen att ta mig uppför Umeås jävligaste cykelbacke, aka "svingen", så hamnade jag bakom en gullig tant i ett rött regnställ som fick kämpa på som bara den för att ta sig framåt och uppåt. Utan några större problem tog jag mig om henne och övervägde nästan att vända mig om och säga några uppmuntrande ord åt henne. I samma veva blev jag själv omcyklad av 3 hurtiga studenter. Karma är en bitch.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0