Piteå-bomb

Spenderat helgen i Piteå och gjort av med lite hästabstinens :) Även fotat en hel del, så för att låna uttrycket av Elina kommer här en bildbomb ;)

Kom hem fredagkväll och mös då bara på hemma med föräldrarna och morföräldrarna. Lördag tog jag mig upp i tid och drog iväg till PRK. Spanade in allt nytt som tillkommit sen sist jag var där, det kommer bli kalas :)
Var även ut en sväng med Zaranka i skogen, grymt mysigt!

Söta Z :)


Charley :)

Marconne äter :)

Lasseman :)


Zaranka dricker :)

Caspar, tyvärr inte så bildskön :P

Söta Corney! :)


Och såklart världens finaste Tiger :)

Hästarna är så himla mysiga och harmoniska nu när de går på lösdrift. Fick även se lite hur det går med invänjningen i foderautomaterna och det är väldigt intressant. De är så duktiga som lyckas lära sig hela processen, även om vissa fattar snabbare än andra.

Såg även lite Eva-kurs och fick se Jennies nya stjärna. En mkt söt herre i perfekt storlek för henne, de var så fina tillsammans :)

Jennie och Elliott

For sedan till min älskade farbror Sture och spenderade massor med timmar där :) Började med att frisera mustangmanen och efter en lååååååång ryktning drog vi ut på en lång skogstur och galopperade fort, mkt mysigt :)

Nyfriserad och fin :)

På kvällen for jag förbi och hälsade på Linda och King en sväng och glodde lite hockey, sedan iväg för att fira Erika som fyllde 19 år!

Söndagen var jag och mormor i skogen med Saaba och Eika och spårade. Eika var klockren som alltid, men Saabas premiär gick lite sådär. Hon var rädd både för linan och klöven :) Det är inte alltid så lätt första gången, blir säkerligen bättre sen med mer träning!

For sedan iväg till Sture. Jobbade mkt från marken med början till spansk skritt och lite NH, innan jag satt upp och red ett barbackapass där jag tränade på att svänga honom med glappa tyglar och använde bara skänklar och vikthjälper. Tränade även övergångar med bara säte och röst, han är verkligen klockren! Så småningom gjorde vi enkla byten med glappa tyglar - duktiga farbrorn! For sedan ut och skrittade med Eva C och Fabian på vägen mellan ängarna. Har inte varit där sedan olyckan för 2 år sedan då vi också var barbacka. Sture skenade hela vägen tillbaka till stallet och så gick vi omkull. Eva utmanade mig att följa med barbacka och det gick lysande :) 

Sen vart det tyvärr lite stressigt eftersom jag kollat fel på busstiderna, så jag fick stressa iväg till bussen. 
Men nu är jag iaf hemma i Umeå igen :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0