Piteå del 2

Passade på att susa hem till Piteå onsdag-fredag för att fira mami som fyllde år och även passa på att umgås med djuren :)

Torsdag så fortsatte jag att träna på att Sture ska lyfta frambenen på kommando. Insåg när jag tog in honom att jag skapat en monster! Nu står han och vevar med frambenen mest hela tiden och gissar vilket ben han ska lyfta... Får nog ge upp planerna på att lära honom spansk skritt så han blir hanterbar även i fortsättningen :P


Red även en sväng och tränade på att svänga med enhandsfattning och vikthjälper. Även lite övergångar, Sture var duktig :) Kortade även tyglarna en stund och red ställning/motställning på volten. Mamma filmade, så bjuder på klipp på bägge momenten :)
Tyvärr så är hållning, blick och tygellängd under all kritik, men jag skyller på att jag inte längre rider lika mkt som innan :)
 

Var även ute en sväng med Eika på heden och spårade. Tyvärr så lyckades vi pricka värsta skyfallet, så vi var rejält blöta innan vi var klara... Men duktig var hon :)

Lagomt laddad innan!

Min hoppstjärna :)

Lagomt blöt...


Mysigt! :)

Kommentarer
Postat av: jenny.

Sötis eikapeika! Nu får du blogga mer moa!!

2011-10-07 @ 14:02:14
URL: http://jennymh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0