Agilitytävling Åbyn/Byske

Bättre sent än aldrig, men här kommer filmklipp från när jag var iväg och tävlade agility med Axi och Eika i början av augusti. Bakom kameran står Niclas Brynolfsson :)

Axi:



Axis andra tävling och hon var mer uppmärksam än tidigare. Tyvärr så hade jag inte hunnit träna in slalomen ordenligt, så jag hoppade över den och blev därmed diskad. Jag är nöjd över att hon klarade däcket 2 av 3 gånger iaf, inte kröp under några hopp och bara sprang bredvid ett fåtal :)

Eika:


Det var Eika-väder under dagen, molnigt och inte så varmt och då blir det eld i baken på henne (jämfört med hur hon brukar vara iaf ;) ). Hon är ju superstabil på hinder, förutom i hoppklassen då hon blev trött och lyckades peta och vägra. Dessvärre lite slalomfel på grund av att jag var slarvig och det ger tidsfel. Hade även ett kontaktfältsfel till följd av den otroliga farten ;) Allt som allt är jag jättenöjd med tanten, hon såg ut att ha roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0