Måndag

Började dagen med en rejäl sovmorgon, snoozade till halv tolv. När Elina kom hem från skolan så drog vi igång en rejäl storstädning, så nu har vi det fint och fräscht hemma :)

Efter städningen så for vi en sväng på Expo och fyndade lite fina saker.


Knivställ som rymmer alla knivar :)


Burk! (Som jag dock köpte utan Elinas godkännande ;) )

Köpte även lite tavellister som pappa ska få sätta upp när han kommer på onsdag, så vi rymmer ännu mer ljuslyktor!

Har även passat på att fixa lite saker idag, bl a satt upp de fina konsollerna till min lutande hylla - här är resultatet :)


Efter Expo-besöket for vi på stallet och jag fick rida Hosse. Red på planen och tränade först lite skolor i trav och sedan galoppfattningar och avbrott. Sen fick Elina hjälpa mig att få till sitsen i galoppen på en volt, jag har lite svårt att komma ner ordentligt i sadeln och spänner gärna upp mig. Blir även för stilla i handen som då blir förhållande hela tiden, så jag fick träna på handcirklarna. Till sist lossnade det och jag kunde sitta avslappnat och nere i sadeln och komma om med benen :)

Under eftermiddagen tränade vi även uppletande med hundarna. Eika fattade vinken efter någon gång och var då duktig :) Saga var grymt duktig, kul att se en så arbetsvillig hund!

Nu har vi bakat banan- och chokladpaj och ska väl förmodligen hoppa i säng på ett tag.



Världens sötaste lapphund är lite trött ;)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0