Ledig fredag

Idag har jag fått ägna mig massor åt det bästa jag vet, häst och hund! Blir så grymt energisk av att göra det jag älskar, så nu är jag laddad för helgjobb :)

Började dagen med att jag och Elina traskade iväg upp till skogen och tränade uppletande. Det gick mkt bra, Eika var laddad! Lite ute och cyklade först då hon sprängde sökrutan skuttade runt som en förvirrad hare i hela skogen. Men efter några svängar fattade hon vinken och då fick vi till en fin sväng som dessutom fastnade på film :)



Efter skogsrundan så slängde vi i oss lunch och DAFade iväg till Stöcke och slängde på Quantas på transporten. Iväg till SURF och markassisterade Elina när hon dressyrade. Det såg mkt bra ut och Q var fin och framme :) Fick även trava av honom och det var askul, jättekänslig och allmänt fin. Nu har jag fått mersmak, måste hitta mig en fin häst att rida annars går jag under!

Efter stallet var klart for vi iväg till Ön och agilitytränade. En hoppbana nivå klass 2-3 stod framme, så vi passade på att köra den. Jättekul bana med lite klurigheter, men det mesta gick bra. Eika var fortfarande astaggad och skällde så att det sprack som för en pubertetspojke i målbrottet.

Hurtigheterna fortsatte även efter att vi kommit hem, då jag och Elina slängde på oss löparkläderna och drog ut på en liten löprunda - till Ica för att köpa fredagsgodis ;) Nä okej, vi sprang faktiskt en omväg till Ica, men situationen var ändå allt annat än okej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0