Hosse - torsdag

Idag blev det ett dressyrpass på banan. Fokuserade på lösgjordhet och jobbade serpentiner och skänkelvikningar på kvartslinjerna som uppvärmning. Övergick sedan till galoppjobb, först att få koll på galoppen och inte låta honom rinna iväg. Istället för att bli förhållande i handen så svängde jag så fort jag kände att jag "tappade" honom och det fungerade jättebra! Så småningom började vi jobba med skrittövergångar och avancerade till enkla byten och han var jätteduktig! Avslutade med lite förvänd galopp, mest bara för att känna på den.

Efter passet var både jag och Hosse nöjda och glada och jag förväntar mig rejäl träningsvärk imorgon då mina dressyrmuskler inte fått jobba ordentligt på ett tag :)

Kommentarer
Postat av: Maria Alm

Låter Super :)

2011-10-22 @ 00:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0