Ledig måndag

Det finns få saker i livet som jag uppskattar så mkt som att vara ledig en vardag, det är vardagslyx för mig! Kändes som ett fint sätt att starta veckan, är faktiskt lite taggad på att komma tillbaka till jobbet efter 3 dagars ledighet :)

Dagen började jag i stallet med morgonutsläpp och sedan var jag och Hosse ut på en kort skogstur barbacka med repgrimma. Tränade på övergångar, halter och ryggningar på röstkommando och han var jättelydig! Fick även till några bra skänkelvikningar i både skritt och trav :) Har börjat träna förberedande för spansk skritt och det går framåt. Han kan nu lyfta bägge frambenen både från marken och uppsuttet på kommando. Nästa steg blir att lära honom att gå framåt samtidigt som han lyfter, det är lite knepigare. Men det tar sig säkert :)

Efter stallet så tog jag en pn på soffan och mötte sedan upp Martin för en snabb sväng på Expo. Köpte lite pynt till toan :) For sedan och tog en kaffe med Gabbie, innan jag drog till Martin för filmkväll med honom, Gustav, Johan och Emelie. Jag har allt bra fina vänner, de gör mig så glad :)

Nu blir det att sussa, ligger lite back i sömn efter helgens äventyr ;) I fredags var jag vaken 22 timmar i sträck, jobbade 7-15, stallet 16-20, fest 21-04. Sov dessutom bara 2 timmar, eftersom jag hade morgonen på stallet. Tack och lov följde Elina med och hjälpte mig och sedan var vi funktionärer på ponnyhoppning på SURF innan vi åkte tillbaka och motionerade hästarna. Totalt blev det 10 timmar i stallet, härligt med en riktig hästdag :)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja varför inte :)

Just nu är vår nivå lite låg. Han har som sagt stått länge och bara varit igång 1 månad. Så han är väldigt stel och omusklad.. Så vi har mycket grundläggande övningar nu och fokuserar på lösgörande och bygga muskler! :)

2011-11-15 @ 09:00:28
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

När har du möjlighet? Jag är rätt flexibel men på fredag skulle fungera för mig eller nästa vecka :)

2011-11-15 @ 18:49:06
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: maria alm

Oj vilken pli du har på honom. Han kommer bli värsta bästa hästen :D

2011-11-15 @ 22:17:35
Postat av: maria alm

Oj vilken pli du har på honom. Han kommer bli värsta bästa hästen :D

2011-11-15 @ 22:18:10
Postat av: Sanna

MEN MOA VAD JAG SAKNAR DIG!

2011-12-06 @ 19:24:17
Postat av: astrid

Vi måste träffas när jag kommer hem över jul :) Kul med Hossemannen.

2011-12-11 @ 11:12:58
URL: http://astroid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0