Söndag

Ännu en vecka slut. För tillfället bor jag ute på Fårön och är hus- och kattvakt åt Eva-Lena. För att inte gå omkring och vara skräckslagen över hur öde det är så tvingar jag olika personer att sova med mig eftersom Niclas är utomlands, hittills har syster och Elina fått agera moraliskt stöd och sällskap :)

I torsdags var jag och Linda på Bruks och tränade agility med Eika, Axi och King. De skötte sig mkt bra! Vi byggde upp en Hopp 1-bana utan slalom för att prova på och det gick alldeles lysande för allihopa. Har dock lite problem att hänga med i Axis tempo, då jag är van vid Eika. Hon är långsam men noggrann, Axi är snabb som bara den!
På kvällen var jag även och red Sture, vi var ute en sväng med Maja och Knutte och galopperade fort! :)
 

Gulliga Axi! (Tyvärr mobilkvalla på bilderna...)

I helgen har jag jobbat på Havsbadet, har ändå varit rätt mycket folk då det var löning i fredags.
Har även ridit Sture både lördag och söndag. I lördags så skuttade vi så smått i Lindas ridhus, Elina agerade banpersonal och fotograf. Filmklipp dyker upp imorgon :)

Söndag kväll var vi ute på en mysig sväng och galopperade efter Motorgårdsvägen. Han var dock apigt pigg på vägen hemåt och hade stora svårigheter att skritta. Kom fram till att han verkligen har ett brett spektra i sin skritt, både taktmässigt, benföringsmässigt och steglängdsmässigt - han kan helt enkelt gå hur muppigt som helst! Man får som experimentera sig fram till hur man ska göra för att få honom att skritta "normalt", finns inget facit till vilken kombination av hjälper som alltid fungerar.

Nu blir det iaf sängen! Imorgon ska jag på StepIn på förmiddagen med kusin Lena och på kvällen ska jag hålla Eva-Lenas lektioner.


Trots att Sture inte lärt sig att skritta som en vanlig häst under sina 22 år här på jorden så har han minsann lärt sig att man inte går ut ur boxen om man inte har tillåtelse :)


Stures hagkompis Suzie (Tarpas föl - som inte längre är så mkt föl) hann nästan somna innan jag skulle servera kvällsmaten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0