Sammanfattning

Haha, såklart så blev det som jag trodde med denna blogg, trytande intresse och inte nog mkt tid över...
Aja, nu gör jag iaf en uppryckning får vi se hur länge det håller i sig! :)

Onsdag: Spenderades i Umeå med Elina. Vi sov till tio och degade sedan fram till kl ett, skönt!
Sen gjorde vi ett riktigt ryck och for och köpte en massa möbler på Myrorna och fixade och donade med att köra dem fram och tillbaka och hitta någonstans att förvara dem. På kvällen åt jag middag med Martin på Frasses - standard - och sedan gick jag, Elina och Maria ut på en kvällspromenad.

Torsdag: Jag tog sovmorgon när Elina for på skolan. När hon kom tilllbaka så gick jag runt och sökte lite mer jobb, sedan skjutsade jag henne på jobbet och tog sedan bilen för att söka ytterligare jobb. Hoppas verkligen jag får napp nu med 31 st cvn utdelade! Ska dessutom ringa och tjata på ställena där jag verkligen vill vara, så det löser sig nog :) Sedan tillbaka till stallet och lasta Daffe (Elinas finbil) till brädden full med Elinas tillhörigheter, koppla släpet, lasta häst och hund och ge sig ut på vägen. Vi var tillbaka i Piteå kring halv åtta på kvällen och då fortsatte jag planera träningstävlingen in på natten med att skriva start- och funktionärslistor och rida banskisser :)

Fredag: Var ute på en mysig tur på en pigg Sture i blåsten mitt på dagen. Var sedan med Elina på Reprisen och fyndade en golvlampa, soffbord och en ljusstake. Nu är det inte mycket möbler till som behövs! :) For sedan på stallet och fixade allt klart inför träningstävlingen. Själva arrangemanget gick mkt bra, duktiga ryttare och funktionärer. Totalt blev det 9 ekipage och 18 starter, kul! Slänger in lite bilder på mig och Challan senare. Blev dessvärre bara 0,90 m två gånger istället för 0,90/1,0 m som det var tänkt. Ett missförstånd i första rundan gjorde att han stannade mitt i ett hinder, så det kändes bättre att avsluta med en bra 0,90-runda istället för att höja ytterligare. Andra rundan blev vi dubbelnollade :)

Lördag: Jag och mamma var runt och gjorde lite ärenden under dagen och sedan åkte jag till Sture tog ett dressyrpass i Lindas ridhus. Efter stallet så lagade jag och Niclas middag - wook med blandade grönsaker och marinerade räkor - mumma! Sedan var det fest hos Erika på kvällen med mycket trevligt folk. Var ute på Challenge med Astrid och Ninen och träffade Statoil-kollegorna som hade personalfest.

Söndag: Arbetade på Havsbadet mellan 10-18 och chillade sedan resten av kvällen.

Måndag: Tog sovmorgon och degade ett tag innan lunch. Var en sväng på stan med Niclas och kollade på skor. Tanken var sedan att jag och Linda skulle ut och spåra, men det satte regnet stopp för. Eftersom det inte finns något dåligt väder så klädde jag på mig ordentligt och for ut med Eika ändå. Vi gick och hämtade upp Saaba (eller Sabba som hon kallas de dagar hon är extra busig ;) ) och gick en sväng med henne. Efter middagen så var det ridlektion på PRK - den hamnar dock i ett eget inlägg :)
Eftersom vädret klarnade upp och blev kalasfint efter ridningen så bestämde jag, Madde och Elina oss för att dra ut på en kvällsprommis. Sagt och gjort, en timme ute i solnedgången med tre söta hundar blev det.
Vi var även förbi en sväng hos mormor och morfar och nu har jag även fixat en byrå till läggan! Det enda som behövs nu är köksbord och stolar och roliga småprylar, resten är fixat :)

Nu blir det dock sängen, imorgon ska jag och Linda upp och spåra på morgonen om vädret tillåter :)
Tjing!

Söta tjejhundar ute på prommis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0