Skön tisdag

Idag har jag fått ägna mig helt och fullt ut åt de två saker som ligger mig varmast om hjärtat just nu - hundarna och hästarna :) Började morgonen på att följa med Linda och King på tjänstehundsutbildning och agera figurant när de tränade bevakning i skog. Grymt roligt och lärorikt! For sedan direkt till Bruks och tränade agility med Eika. Följde med Elina och hennes mamma och de hade med sig alla tre hundarna och Elinas träningshund Lycka. Även Åsa var där. Vi tränade fart och slalom och Eika var riktigt taggad - trots värmen!

Sen for jag hem och degade ett tag innan jag begav mig till Sture. Han var helt loj i värmen och stod så stilla när jag gjorde iordning honom utanför hagen att till och med mamma vågade hålla i grimskaftet. Det är stort! For sedan ut en sväng med honom och efter det direkt till Näsvik för att hjälpa Jennifer och Madde att hoppa. Fick sitta upp och hoppa något språng med Jaily och även trava av henne, det var kul att prova en ny häst och hon var trevlig :)

Nu blir det sängen, för imorgon ska jag upp och jobba 10-19. Har varit långledig sen i torsdags, så vi får se om jag kommer ihåg hur man gör!

Sov gott!




Denna bild har jag beställt en förstoring av, den ska få hänga i vardagsrummet i läggan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0