Agilityhelg

Har haft en mycket intensiv hundhelg i Sjulnäs. Bägge dagarna har jag varit på plats i Sjulnäs 6.00 (egentligen skulle vi vara där 5.30, men jag har så grymt svårt att ta mig upp...) och hjälpt till som funktionär när jag inte själv tävlat. Lördag kom jag hem kring 19 och ikväll först kl 21 - grymt långa dagar!

Hundarna har iaf skött sig alldeles briljant i helgen! Startade agilityklass 1 och hoppklass 1 bägge dagarna med bägge hundarna, så totalt har det blivit 8 lopp i helgen. Sammanfattar loppen med Eika kort :)

Lördag
Agility 1: Kanonlopp! Var mulet och inte så varmt, så det var riktigt Eika-väder! Felfri på hinder och bara 0,36 i tidsfel, kom 5a av 24 st i mål och dryga 40 startande :) 
Hopp 1: Tyvärr så kom solen fram och det blev för varmt för Eika. Dessutom var hon rätt matt efter första loppet. Tog oss iaf i mål med 15 fel på hinder och tidsfel, klantig ingång i slalomen av mig och så satsade jag inte nog mycket på långhoppet så hon trampade på det. 
Söndag
Agility 1: Bra start, sen hakade Eika upp sig och ställde sig att lukta på någonting vid tredje hindret. Jag orkade inte bli arg på henne utan fortsatte bara när jag fick kontakt med henne och diskade mig därmed. Varmt och soligt - långsam och matt hund...
Hopp 1: Bra lopp, hyffsad fart i hunden och bra flyt. Lyckades dock ta i henne i slalomen så att domaren såg så då fick vi lite fel och så var hon inte riktigt nog snabb så vi fick lite tidsfel också. Men grymt duktig tjej :)             

Axi har inte riktigt varit med på noterna hela tiden i helgen. Eftersom det var hennes första tävling och vi dessutom bara tränat i någon månad så gick vi in för att ha roligt och helt enkelt träna på att tävla. Hon kröp under några hopp och struntade helt enkelt i att hoppa över några, men tog sig iaf över vippbrädan galant. Dessutom så var hon väldigt underhållande för publiken, så jag är nöjd med hennes prestation :)

Jag är grymt inspirerad att fortsätta träna och tävla efter helgen, har sett många duktiga ekipage. Nästa tävling blir i Åbyn/Byske första helgen i augusti, så nu ska Axi ligga i hårdträning tills dess. Eika får istället vila sig i form, eftersom hon är stensäker på nästan alla hinder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0