Sammanfattning

Då var det dags igen. Har hänt en hel del sen sist jag bloggade, så nu kommer en snabb sammanfattning.
I förra veckan var jag och provjobbade på Bibliotekscafét i Umeå och fick jobb, får dock besked om vilken utsträckning tjänsten blir först nästa vecka. Antingen så får jag 75% eller en extraanställning med mycket timmar, hoppas verkligen att jag får 75%! Skulle vara grymt skönt att få fast anställning :)

Sture är fortfarande på bete och lever livet. Vi varvar ploj med lite allvar. Var ute och galopperade honom barbacka för första gången sen omkullridningen förra hösten och tack och lov skötte han sig bra. Det var dessutom hur mysigt som helst. Rider även lite dressyr i natur och det är väldigt tacksamt, eftersom bjudningen då kommer gratis :) Nu har han dock flyttat till Kopparnäs och vi har tillgång till ridbana och jättenära till Riks 13 - lång fin grusväg som är kalas att rida på. Så det blir även en del galoppturer och i söndags red vi ett dressyrpass på banan. Farbror ville inte riktigt anstränga sig, han är ju fortfarande på semester och så kommer jag och stör!

I övrigt så jobbar jag hur mycket som helst. Har börjat avta lite med folk nu, men är fortfarande en hel del att göra. Agilityn har legat lite på hyllan på grund av jobb, men i veckan blir det hårdkörning inför helgens tävling i Åbyn/Byske med bägge hundarna :)

Har samlat på mig en del bloggmaterial som borde publiceras, men det orkar jag inte med nu. Nu blir det sängen, imorgon har jag en fullspäckad dag framför mig! Ska hålla ridlektion för mamma, rida 3 hästar, se Eva-kurs, träna agility och se på bio :)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att du fått jobb i Umeå! Så när går flyttlasset dit?

2011-08-05 @ 09:20:40
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Moa

Börjar jobba den 25e, så flyttar nog ner den 22a :)

2011-08-14 @ 15:25:33
URL: http://moaaliceisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0