Onsdag

I morse när jag cyklade till jobbet så var det 6 grader (!), nu börjar hösten verkligen närma sig på riktigt. Öppnade för andra gången idag, mkt att tänka på! Måste verkligen få upp mitt arbetstempo med morgonsysslorna för att kunna öppna själv i framtiden...

Efter jobbet så for jag och provred en häst, en 8-årig vallack som sökte medryttare. En söt kille vid namn Ville :) Vi for ut på en mysig sväng i skogen och han var fantastiskt cool och mysig. Orädd men inte "lobotomerad" och ingen skillnad i bjudning att rida bortåt motför hemåt - skönt att slippa sitta och bromsa på hemvägen! Är ju van vid Sture som alltid har rally så fort man vänder hemåt ;)

Jag är dock osäker på om Ville verkligen är den typ av häst jag är ute efter. Personlighetsmässigt trivdes jag mkt bra med honom, en känslig men ändå trygg häst, men han var lite väl grön för mig. Jag ska rida honom igen i helgen så får vi väl se hur det känns efter det :)

Efter vi varit hos Ville så följde jag Elina till hennes stall och gjorde klart till Quantas medan hon var ute och red. Nu sitter jag i soffan och tröstäter, är nämligen på väg att bli förkyld och kan inte andas genom näsan... :(

Kommentarer
Postat av: MammaMia

Va fint det blev!

2011-09-01 @ 20:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0