Fredag

Äntligen börjar man se ett slut på allt detta regn!
Idag har jag pysslat på med en massa målning och annat kul. Köpte en sekretär på Kupan häromdagen som behövde sig en liten ansiktslyftning innan den får flytta med mig till Umeå :)


Utsidan


Före - inte riiiiktigt min favoritnyans av rosa, eller vad sägs?


Efter. Den är dock inte riktigt färdigpiffad än, bjuder på en bild när den är installerad och klar i läggan också :)

Håller även på att måla en spånskiva att fästa mina fina tavlor på.


Har samlat mina favoritbilder på väggen, men det kommer bli svårt att sätta upp alla tavlor på betongväggarna i mitt nya rum. Fixar en spånskiva att sätta fast dem på och sen fäster jag bara skivan på väggen - mindre hål och mkt smidigare. Smart va? ;)

Efter jag var klar med målning och annat småfix så begav jag mig till Sture. Vi lyckades missa regnet och hade en mysig tur efter Riks 13. Jobbade övergångar bortåt och galopperade fort hemåt - skitkul! Sedan stod jag och pussade på honom hur länge som helst, eftersom detta var sista "ordentliga" gången jag red honom på ett tag. Efter detta kommer det bara bli sporadiskt när jag är hemma på besök. Känns väldigt ledsamt att inte träffa honom varje vecka efter 3 år tillsammans, men samtidigt så får jag glädjas åt hur mkt jag utvecklats tillsammans med honom och hur mkt han lärt mig. Han har både skapat mina två största fobier, rida ut barbacka och rida ut i mörkret, och sen även hjälpt mig att komma över dem. Senast igår var jag ute barbacka med honom i skymningen det var hur mysigt som helst!


Vackra killen redo för ridtur

Ute på äventyr efter oändliga grusvägar

På väg hem stannade jag till utanför hagen och ropade på Sture genom fönstret, som synes så kan han sitt namn och lyssnar på tilltal :) Fick en gnäggning till svar och då körde jag nöjt därifrån - gullefarbror :)

Imorgon så ska jag kolla när Jenny tävlar Lasseman i dressyr i Luleå och sedan iväg med vovvarna till Boden för att tävla agility. Återkommer med rapport :)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0